معرفی سیستم عامل Android Tv شرکت گوگل

چه چیزی بهتر از آنکه یکی از محبوب ترین سیستم عامل های جهان راهی تلویزیون ها گردد؟ کمپانی گوگل در سال 2014 و در جریان کنفرانس اختصاصی خود برای نخستین بار سیستم عامل اندروید تی وی را معرفی کرد. این سیستم عامل در راستای تلاش های این شرکت برای معرفی یک سیستم عامل با کارایی بالا در تلویزیون های هوشمند معرفی شد. سیستم عامل اندروید تی وی در حال حاضر توسط برندهایی مانند سونی، هایسنس، تی سی ال، پاناسونیک، فیلیپس و... مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود آنکه توسعه سیستم عامل اندروید تی وی به طور اختصاصی در اختیار گوگل است، اما تولید کنندگان تلویزیون نیز سهم بزرگی را در این بخش دارا هستند؛ ایجاد زیرساخت های لازم جهت استفاده و بروزآوری تمام و کمال این OS از جمله وظایفی است که بر عهده آنها است. از جمله مهمترین ویژگی هایی که می توان در سیستم عامل Google Android TV بدان پرداخت قابلیت استفاده از اپلیکیشن هایی است که در سیستم عامل اندروید نیز موجود است.

 

اما یک مسئله مهم در این میان وجود دارد که باید بدان پرداخته شود؛ توسعه و کاربردهای این سیستم عامل تماما به تولید کنندگان تلویزیون وابسته است؛ به عنوان مثال سونی کارنامه درخشانی را در این زمینه به جای نگذاشته است. گوگل نسخه های جدید این سیستم عامل را دقیقا مانند اندروید ساده ارتقاء می دهد. به عنوان مثال هم اینک آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید تی وی با نام Android TV 7.0 نوقا در دسترس تولید کنندگان قرار گرفته است. گوگل نیز همواره در پی بهبود های این سیستم عامل است؛ به طوری که امروزه می توان از Google Play و Google Store نیز در آن استفاده کرد. علاوه بر فروشگاه های گوگل، حتی می توان فیلم هایی را از فروشگاه های آنلاین آن کرایه کرد. این سیستم عامل هم اینک در اتومبیل ها نیز به کار گرفته می شود.

 

از جمله دیگر قابلیت های خوب آن می توان به اتصال مناسب ذخیره سازهای جانبی اشاره کرد. همچنین حافظه داخلی تلویزیون هایی که از اندروید تی وی استفاده می نمایند نیز بسیار مناسب است. به عنوان مثال این مقدار هم اینک در تلویزیون های Sony برابر با 16 گیگابایت است که بیشترین حافظه داخلی در تلویزیون ها است. و اما سازگاری با کنسول بازی XBOX، دسترسی به بازی های اندرویدی، استفاده از سامانه های هوشمند جستجوی صوتی، استفاده از تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن، استفاده از اپلیکیشن های پخش آنلاین محتوا مانند یوتیوب و نت فلیکس و... نیز از جمله دیگر قابلیت های این سیستم عامل است. اندروید تی وی در سال اخیر رشد بسیار سریع و درخور توجهی را نشان داده است.

نقاط قوت و برجسته

طراحی و توسعه

استفاده از محیطی مشابه با اندروید، استفاده از اپلیکیشن های اندروید، پشتیبانی و بروزرسانی قدرتمند، استفاده از فروشگاه های آنلاین متعدد، قابلت های بسیار زیاد، پشتیبانی از حافظه هایی با ظرفیت بالا

کمپانی گوگل؛ آمریکا

معرفی سیستم عامل شرکت گوگل به نام اندروید تی وی ( Android tv ) توسط آنتن مرکزی هاتف تهیه و برای مطالعه شما آماده سازی شده است.



سایر مقالات ایم مبحث